2020. március 16.

Ingyen gyógytorna online!

FELHÍVÁS!
Online segítség tőlünk Gyógytornászoktól, nektek Pácienseknek! 

AMBULÁNS KEZELÉST FELVENNI NEM TUDÓ PÁCIENSEKNEK!

Ma kaptam egy telefont, miszerint csuklótörött hölgy keres gyógytornászt, mivel az ambuláns kezeléseket nem tudja felvenni a kórház lezárása, járványügyi helyzete miatt.
Amennyire tudtam és lehet, kikérdezés után adtam pár tanácsot, ezzel is remélhetőleg csökkentve a mozgásbeszűkülést, szövődményeket...
Gyógytornát én sem vállalok határozatlan ideig...
Szeretnénk egy lehetőséget felajánlani!

Aki a hölgyhöz hasonlóan nem jut kezeléshez, szakemberrel nem tud találkozni, így tanácsot, tájékoztatást sem kap otthonra (gyógytorna ügyben), az keresse fel az oldalt.
Írjon üzenetet itt vagy e-mailen. 
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Amiben tudunk segítünk, tájékoztatást, tanácsot, torna leírást, ötletet adunk a mindennapi élethez és aktuális állapot javításhoz.
Itt főleg friss törés, műtét, gerincproblémák stb. utáni állapotokra gondolunk.
A krónikus, régóta fennálló panaszokkal most kérjük, legyenek türelmesek és ne írjanak.

FONTOS!!!
 A tanácsokat, otthoni gyakorlatokat mindenki saját felelősségére végezze, mivel online tanácsadás történik, így esetleges sérülésekért felelősséget vállalni nem tudunk. Illetve a felajánlás célja nem a több 100gyakorlatból álló edzésterv elkészítése, hanem a szövődmények megelőzése és az egészségügyi rendszer újraindulásáig a páciens támogatása.

Megértésüket köszönjük!

   Elérhetőségek: bmgytorna@gmail.com
Facebook oldalon privát üzenetben
Telefonos elérhetőséget kizárólag privát megkeresés után tudok kiadni.

Köszönettel: Békés Megyei Gyógytornászok
www.bekesgyogytorna.blogspot.hu
Majoros Csilla gyógytornász
#békésgyógytorna #gyógytorna #szeretemamunkám #gyógytornászok #gyógytornabékésmegye

2020. március 14.

Kedves Betegeink, Hozzátartozók!

Az alábbi posztban szereplő információk szakmai és emberi józan észből összeszedett információk! Kiegészíteni lehet a higiénés teendőket, de elhagyni belőle nem ajánlott!

Kedves Betegeink, Hozzátartozók!

KÉRLEK AZ OTTHONAITOKBA TARTSÁTOK BE AZ ALÁBBIAKAT!

-Ha fekvő vagy legyengült beteghez jár ki gyógytornász, ápoló, gondozó, KÉRLEK az alábbi tanácsokat fogadjátok meg!
A járványügyi helyzetre való tekintettel még nagyobb odafigyelést kérünk a kollégáktól és a betegeinktől is!
Akinek a gyógytorna eleve létfontosságú, akkor kiemelten vigyázzunk egymásra!
Pár pontban összeszedtem az alap higiéniai teendőket a betegek otthonában!
Mindenki tartsa ezt tiszteletben saját és társaink egészsége érdekében!
-Ezek a tanácsok NEM hivatalos közleményből, hanem egészségügyi és józan paraszti észből születtek, mindenki saját felelőssége és lelkiismerete, hogy mit tart be.


-ha lemondásra kerül a kezelés akár beteg, akár szakember részéről, legyünk elfogadóak, mindenki a jelen rendelkezés szerint vagy saját belátása szerint dönt így.
-ha a gyógytornász, ápoló, gondozó kesztyűben és maszkban jelenik meg, ne ijedj meg, csak óvintézkedés, rád vigyáz ezzel! 
-kilincsek folyamatos fertőtlenítése a kaputól kezdve a beteg szobájáig!
-tornaeszközök, beteg által használt eszközök folyamatos fertőtlenítése
-kézmosáshoz fertőtlenítőszer vagy pumpás, flakonos szappan biztosítása (páciens/kliens is mosson sokszor kezet)
-törölköző helyett papírtörlő használata ajánlott
-használt zsebkendő, nedves törlőkendő, kötszer, pelenka ne legyen a beteg illetve szakember közelében, valamint kesztyű nélkül ne érintkezzünk ezekkel, vagy azonnal mossunk kezet!
-könyökhajlatba köhögjünk, ne a kezünkbe vagy egymásra!
-a beteget torna, kezelés közben itassuk folyadékkal!
-folyamatosan kövessük a megbízható forrású híreket, közleményeket, ne keltsünk pánikot, kérdés esetén szakembert kérdezzünk ne a közösségi oldalakat lapozzuk...
Mozgás nélkül nem létezhetünk, a mozgás FONTOS testi, lelki egészségünk, erős immunrendszerünk fenntartásához, éppen ezért FONTOS mindig, nem csak világszintű járvány esetében a megfelelő higiéniai szabályok betartása, hogy esélyt se adjunk a megbetegedésnek, járvány terjedésének!

Legyünk túl ezen az időszakon gyorsan és egészségesen!

Tartsunk össze és vigyázzunk egymásra! 


2020. február 16.

Jogi felelősség az egészségügyi szolgáltatások során című továbbképzés

"Jogi felelősség az egészségügyi szolgáltatások során" című kötelező szakmacsoportos továbbképzés Gyulán

Bővebben: https://szaftex.aeek.hu/szaftex/szaftex/EntKtkReszletek.xhtml?ktk=7766740&vissza=%2Fszaftex%2Fszaftex%2FEntKtkListLazy.xhtml

Képzés formája:Jelenléti oktatás
Jelentkezési határidő:2020-03-27
Kezdés időpontja:2020-03-31
Befejezés időpontja:2020-04-01
Tervezett létszám:120
Tudásszintmérés módja:Írásbeli tudásszint felmérő
Ár:„Támogatott” formában 0 Ft., „Térítésköteles” illetve „Szabadon választható” formában 10.000 Ft.

Pajzsmirigy-alulműködése van? Ezek a mozgásformák ajánlottak

A pajzsmirigy csökkent működése, alulműködése (hypothyreosis) esetén valószínűleg a testmozgás az utolsó dolog, ami eszébe jut mint megoldás, ráadásul ebben az állapotban általában a sportolási kedv is alábbhagy. Nem csoda, hiszen a betegség leggyakoribb tünetei közé tartozik a kimerültség, fáradékonyság, valamint az izom és ízületi fájdalmak, amelyek egyáltalán nem hozzák meg a kedvet a testmozgáshoz. Ugyanakkor a szakértők szerint a rendszeres fizikai aktivitás segíthet enyhíteni a tüneteket és javítja a betegek közérzetét! 

Milyen típusú edzést válasszon?

Amennyiben a betegsége jól kontrollált, nyugodtan vállalkozhat ugyanolyan a gyakorlatokra, mint amiket a pajzsmirigybetegségben nem szenvedők végeznek – állítják a Mayo Clinic kutatói. Abban az esetben azonban, ha még csak most kezdi el a rendszeres testmozgást, vagy még küzd a betegség tüneteivel, az alacsony intenzitású aerobic és erősítő gyakorlatok bizonyulnak a legmegfelelőbbek. A hangsúly az alacsony intenzitáson van, hiszen ez nem jelent nagymértékű terhelést.

Próbálkozzon az alábbi mozgásformákkal: 


Séta – Az egyik legkönnyebb testmozgás, amihez semmi másra nincs szüksége, mint egy pár kényelmes cipőre. Előnye, hogy megdolgoztatja a szívet, és óránként 280 kalóriát égethet vele! 
Vízi aerobic – Amennyiben dagad a bokája vagy a lába, bizonyos gyakorlatok fájdalmasak lehetnek. Ilyenkor a vízi aerobic kiváló alternatíva, a vízben történő mozgás ugyanis enyhíti az ízületek terhelését. 
Jóga – Ez a típusú testedzés nem csak nyújtja, de erősíti is az izmokat, valamint segít megtanulni a helyes légzést, így erősíti a tüdőt is. 
Tajcsi – A mozgó meditáció néven is ismert mozgásforma bizonyítottan stresszoldó hatású, emellett erősít, javítja az egyensúlyérzéket és hangulatfokozó hatása is van. 
Erősítő edzés – Akár saját testsúllyal, akár súlyzókkal végzett erősítő gyakorlatokat végez, jelentős mennyiségű kalóriát égethet el, ami azért is előnyös, mert testsúlycsökkenéssel jár. Az erős izmok emellett csökkentik az ízületek terhelését is.

Bővebb információ, forrás: https://www.webbeteg.hu/cikkek/endokrin/21418/testmozgas-pajzsmirigy-alulmukodes

MOZGÁSSAL A PAJZSMIRIGY PROBLÉMÁK MEGOLDÁSÁÉRT

Forrás:http://jogatorna.hu/pajzsmirigy-rendellenessegek-mit-tegyek/


Általánosságban elmondható, hogy minden mozgás, ami stimulálja-masszírozza a pajzsmirigyet, jót tesz neki. Tehát: ha a nyakad átmozgatod, ha a fejed előre vagy hátrahajtod az adott gyakorlatban, biztosan jót teszel a pajzsmirigyednek.

Persze ez nem azt jelenti, hogy a többi alkatrészednek is, ezért csak óvatosan! Keress fel egy megbízható, mozgással foglalkozó szakembert és kérd a segítségét! Akármilyen jó lehet a pajzsmirigyednek a bukfencezés, a gyertya, ha előtte évekig irodában karosszékben görnyedve szuggeráltad a monitort, nem árt, ha előkészíted a tested a kihívásra. Nehogy aztán valami új macerát kapj a régi helyett (egy jó nyaki sérvet pl.) Még egyszer: óvatosan, ésszel, de leginkább értő irányítással! Köszönöm.
Légyszi ne ezzel kezdj, jó?
A teljesség igénye nélkül:

PÁR GYAKORLAT, AMIVEL SEGÍTHETED A PAJZSMIRIGY PROBLÉMÁD MEGSZŰNÉSÉT

A legmagátólértetődőbb a fej előre-hátra-oldalra billentése és fordítása. Viszont: akármilyen egyszerűnek is hangzik, a modern életvitel miatt már ez is rejt magában veszélyeket, elsősorban az említett nyaki sérvet, ha csak úgy durr-bele-bumm csinálod. Még a youtube videókkal is óvatosan! Attól, hogy valami fenn van a neten, még nem garancia arra, hogy nem baromság (bocs).
Mi segíthet még?
Felhomorítások (pl. salabhászana, makarászana, budzsangászana stb.)
Gyertya póz (szárvangászana) – nem csak a klasszikus változat, vannak remek előkészítések, amelyeket kezdőként is biztonsággal gyakorolhatsz
Eke állás (halászana)
Hátrahajlások, pl. íj póz (danurászana), teve póz (ustrászana)
Ne ijedj meg, ha némelyik nehéznek tűnik. Mindegyiknek vannak előkészítései, amelyeket egy jó szakember a te állapotodra és lehetőségeidre adaptál. Részedről mindössze a kitartó, elkötelezett gyakorlásra lesz szükség 
Légzőgyakorlatokkal (különösen a zümmögő-rezegtető jellegűekkel, mint pl. a brahmari) is stimulálhatod a pajzsmirigyet. Azért a pránajámával csak óvatosan: előbb érdemes megtanulni fókuszáltan, tudatosan, ellazultan – és természetesen az orrodon át, lehetőleg hasi légzéssel – lélegezni, ami sajnos nem is olyan magától értetődő manapság. Bár a mai rohanó ide-nekem-mindent-most világban furcsán hangozhat, de haladj lépésről lépésre. Türelem.
Az oroszlán póz, a szimhászana pedig nem csak a pajzsmirigyednek hasznos, de remek stresszoldó és még garantáltan jókedvre is derít

Mielőtt otthoni jóga gyakorlásba fognál, kérlek konzultálj szakemberrel és leginkább kérj segítséget (ez is egy remek lelki gyakorlat, különösen a férfiaknak, saját tapasztalatból tudom).