2018. december 9.

KAATSU-edzés

A KAATSU az erőedzés egy rendkívül biztonságos, forradalmi és hatékony módja, melyet 1966-ban találtak fel Japánban, és az 1970-es években tökéletesítettek.
A KAATSU a hatékony edzéshez a karok és a lábak véráramának mérséklését használja.
Speciális pneumatikus szalagokat (KAATSU Air Bands) kell a felkarokra és a combok felső részére helyezni. Ezek a szalagok biztonságos nyomást fejtenek ki a végtagokra, mely vértolulást eredményez a karokban és a lábakban, és mindenféle sportág és edzésforma során használhatók.
A KAATSU speciális protokollokkal és eljárásokkal rendelkezik attól függően, hogy valaki a teljesítményét, az erőnlétét, a technikáját vagy az állóképességét szeretné fejleszteni.
Japánul a KA “további”-t, az ATSU pedig “nyomás”-t jelent.

A KAATSU TÖRTÉNETE
A felfedezés pillanata
1966-ban Yoshiaki Sato 18 éves volt. Egy nap elzsibbadtak a lábai, mikor a tradicionális japán testhelyzetben ült a földön. Már alig bírta ki a teste alatt lévő lábaiban jelentkező fájdalmat. Kétségbeesésében elkezdte masszírozni a vádlijait, hogy enyhítse a hosszú ceremónia okozta kényelmetlenséget. Rájött, hogy meggátolta a vérkeringést a vádlijaiban, miközben a lábfejein ült. Ez volt Sato első KAATSU „aha” pillanata, mikor is megszületett a vérkeringés korlátozásos edzés gondolata.
A duzzadó vádlijai arra az érzésre emlékeztették, amit a lábai edzését követően jelentkezett. Ez pedig egy fontos kérdéshez és elmélethez vezetett: „Azon töprengtem, hogy vajon ha célzottan korlátozom a véráramlást, azzal mesterségesen utánozni tudom-e a kemény edzés fiziológiai feltételeit. Ha pedig ez így van, akkor lehetséges-e eredményeket elérni úgy is, ha nehéz súlyok helyett könnyű terheléssel dolgozunk?”
A tapasztalás évei
A következő 7 év során a tokiói fiatalember szorgosan kísérletezett magán, különféle biciklitömlőkkel, kötelekkel és övekkal eltérő nyomások mellett az egyes testrészein. Módszeresen feljegyezte, hogy milyen típusú övek és nyomások váltak be, és melyek nem. Évek kitartó próbálgatásai eredményeképpen Sato fokozatosan kifejlesztett olyan hatékony protokollokat, melyek biztonságosan korlátozzák a véráramlást. A saját testével történő kísérletezés során meg tudta határozni, hogy milyen hosszúságú és szélességű övek az ideálisak, valamint a KAATSU nyomás optimális mértékét és helyét is.
Az igazság pillanata
1973-ra a 25 éves Sato kifejlesztette a KAATSU jelenleg is használt módszerét. Ekkortájt történt, hogy egy síelés alkalmával eltörte a bokáját, és károsította a térde körül található ínövekat. A sérülések vizsgálatát követően a doktorokat azt mondták Sato-nak, hogy a gyógyulás 6 hónapba fog telni.
Egy gipszsín használata mellett Sato saját magát rehabilitálta a combjára helyezett KAATSU Bands-zel. Ismétlődő jelleggel ki-be kapcsolta a KAATSU nyomást, miközben izometrikus gyakorlatokat végzett 30 másodperces aktív, és pár másodperces passzív szakaszokkal napi három alkalommal. A módszerének eredményei sokkolták az orvosait, ugyanis az izmai nem épültek le, és 6 hét alatt sikerült tökéletesen regenerálódnia.
A megerősítés évei
Elterjedt a híre Sato fantasztikus regenerációjának. A módszere iránti érdeklődés hirtelen növekedésnek indult, ezért Sato megnyitotta a Sato Sports Plaza-t Tokióban, és a következő évtizedben KAATSU edzéseket tartott a helyieknek. Miközben több ezer kliensnél alkalmazta a KAATSU-t 1973 és 1982 között, Sato megtanulta, hogy a különféle életkorok és nyavalyák esetében mi válik be a legjobban.
A folyamata szabadalmaztatása
Sato 1994-ben jegyeztette be az első szabadalmait Japánban (Patent No. 2670421), az USA-ban (Patent No. 6149618), valamint Európában (Egyesült Királyság, Németország, Franciaország és Olaszország: 94206403.0), miközben elkezdte legyártani és értékesíteni az első KAATSU Training övekat. Sérült profi golfozókkal és japán olimpikonokkal dolgozott, miközben a reputációja egyre jobban nőtt.
A KAATSU Instructor Program elindítása
1997-ben Sato elindította a KAATSU Instructor képzési programját, ahol a meghatározott protokolljait osztotta meg Japánban edzőkkel, trénerekkel, fizikoterapeutákkal és orvosokkal. Több, mint 3000 KAATSU Instructor szerezte meg a képzettséget, valamint több száz még tapasztaltabb KAATSU Special Instructor kapta meg a licencet. Ezek az instruktorok évente több tízezer KAATSU edzést vezettek le biztonságosan, komplikációk nélkül.
A média figyelme és a módszer társadalmi elfogadottsága tovább növekedett, mikor a KAATSU Training-et nevezték meg a Tokiói Orvosi Egyetem 22nd Century Medical and Research Center közös projektjeként. Sato emellett isémiás keringési fiziológiás kurzust is kezdett tartani a Tokiói Orvosi Egyetemen, valamint közös fejlesztéseket végzett a Japan Manned Space Systems Corporation-nel.
KAATSU kutatás
A 90-es években Sato közös kutatásba kezdett Naokata Ishii professzorral a Department of Life Sciences, Graduate School of Arts and Sciences-nél a Tokiói Egyetemen. Japánban más kutatók vizsgálni kezdték a KAATSU előnyeit, és a különféle kutatási eredményeket elküldték kollegiális lektorálásra.

Nyílt napi edzések a Barossba!!

Kedves Vendégeink és kíváncsi Sportolni vágyók!

A Baross kis csizmában tegnap éjszaka a Mikulás🎅 egy levélkét hagyott, amiben a következő olvasható:
"Tudjátok kedves Baross Edzők, hogy kapni jó, de jobb adni. De a legjobb sportot adni!"
Összeült az Baross csapat, hogy közösen értelmezzük Télapó szavait..

Sokáig töprengtünk rajta, miként tudnánk a fehér szakállas enyhe célzásának eleget tenni...
Szerintetek elégedett lesz ezzel a megoldásunkkal Télapó?!
Decemberben MINDEGYIK CSOPORTOS EDZÉSÜNKET a meghirdetett időpontban INGYENESEN KIPRÓBÁLHATOD!!!! Ez pontosan azt jelenti, amire gondolsz! Ha kacérkodtál a gondolattal, hogy kipróbálnád a Baross Fitness Club bármelyik csoportos edzését, akkor most van itt az alkalom, hiszen ingyen megteheted!

Lássuk mikor kivel tudsz díjmentesen megizzadni:

2018. 12.10. 17:00 hétfő - „Fitten 50 felett” Senior torna Csillával
2018. 12.11. 17:00 kedd - „Érte megérte” Édesanya tréning Nórival
2018. 12. 12. 18:00 szerda - Core Cross tréning Lillával
2018. 12. 13. 18:00 csütörtök - Zóna edzés Petrával
2018. 12. 14. 19:00 péntek - Office Gym Lillával
2018. 12. 15. 08:00 szombat - Adrenalin Lillával
2018. 12. 18. 20:00 kedd - Relaxációs Streching Kittivel
2018. 12. 19. 19:00 szerda - Zumba Hip-hop Árpival
2018. 12. 20. 19:00 csütörtök - Mr. tréning Csillával

Az ingyenes órákon való részvétel az összes alkalomra szól, tehát azt javasoljuk, hogy használd ki ezt a szuper Karácsony előtti ajándékunkat és próbáld ki az összes óránkat!
9 óratípusból valószínű megtalálod majd a Hozzád leginkább illőt és így Karácsonyra meg tudunk ajándékozni a mozgás örömével!
Facebook: Baross Fitness Club

Ajándékozz egészséget, mozgást!


Kellemes Bronzvasárnapot kíván Mindenkinek a Baross Fitness Club Csapata!

Advent második vasárnapján szeretnénk segíteni egy sokak számára igen nagy fejtörést okozó kérdésben!
"Vajon minek örülne a legjobban? Mivel ajándékozhatnám meg, aminek hasznát veszi és még az egészségét is támogatom?"
A Baross Fitness Club mágneskártyás bérletei a mai nappal ünnepi ruhát öltöttek,hogy megfelelő öltözetben bújhassanak a karácsonyfa alá.
Lepd meg Szeretteid egy igazán kedves és gondoskodó ajándékkal, 5 és 10 alkalomra szóló csoportos és személyi edzés bérlettel,aminek Te állíthatod be az időkorlátját!
Baross Fitness Club, egy egyedülálló funkcionális edzőterem Békéscsabán- diplomás gyógytornászokkal és diplomás sportedzőkkel.
Továbbra is nagy segítség számunkra, ha posztjaikat megosztjátok! Szeretnénk,ha minél több karácsonyfa alá befészkelné magát egy Baross bérlet és a következő hónapban már együtt sportolhatnánk a tulajdonosával!
Facebook: Baross Fitness Club

2018. november 11.

Kinesio tape, a mindenre jó csoda tapasz?!

Egészen új hóbortnak tűnt a kineziológiai tapasz a gyógyászatban, azonban Japánban már az 1980-as évek óta használják terápiás célra. Kenzo Kase japán orvos alkotta meg az első kineziológiai tapaszt, mely azóta már számtalan márkanév alatt fut szerte a világon.
A fő cél a szervezet öngyógyító mechanizmusainak a támogatása. A terapeuták által továbbképzéseken elsajátított felragasztási technikákat kineziológiai tesztek alapján fejlesztették ki, innen származik a tapasz neve is: kineziológiai tapasz ( kinesiology tape).

Mi van benne?
Sokan megkérdezik tőlem, hogy milyen hatóanyag van a textilcsíkban. Ez a tapasz ellentétben a fájdalomcsillapító tapaszokkal, a ragasztóanyagon kívül semmit sem tartalmaz.
A legtöbb kinesio tape hosszanti irányban 140%-ban nyújtható, vékony, latexmentes, pamut anyaga légáteresztő és hullámvonalban felvitt akril ragasztót tartalmaz. A készítők igyekeztek a bőrhöz nagyon hasonló tulajdonságokkal rendelkező anyagot kifejleszteni.

Ha nincs benne semmi, akkor hogyan hat?
Egyesek szerint sehogy, ők az egyébként tapasztalható pozitív eredményeket placebo hatással magyarázzák.
A megalkotó és a terapeuták szerint (szerintem is) a bőrre felragasztott tapasz egyfajta pozitív információként szolgál a neuromuszkuláris rendszer számára.  Ezen stimuláció által fejlődik a propriocepció és az izom aktivitás, mely pozitívan hat az ízületi funkcióra. Emellett javítja az adott területen a vérkeringést.
Egyik nagy előnye az izomnak és az ízületnek nyújtott ‘támasz’ és stabilitás, a mozgástartomány korlátozása nélkül. A másik, hogy a terapeuta által elért eredményt megőrizhetjük vele, sőt például a lágyrész manuálterápiás kezelés hatását elnyújthatjuk egy megfelelő technika alkalmazásával.
Többféle ragasztási technika létezik. Az éppen alkalmazott módszert izom, fascia és funkcionális (mozgásos) tesztek alapján határozza meg a terapeuta. Az igazán eredményes tapaszoláshoz tehát hasznos némi anatómiai-élettani ismeret.

A kineziológiai tapasz alkalmazása
Szinte mindenkin alkalmazható, gyerekkortól az egész időskorig. Még állatokon is eredményesen használják (placebo?).
Napokig (3-7 nap) képes fennmaradni a bőrön, a vizet ugyan magába szívja, azonban a ragasztó vízálló, ezért bártan úszhatunk, fürdőzhetünk vele. Bőrirritáció érzékenyebb bőrűeknél előfordulhat, de nem jellemző. Igen széleskörűen alkalmazható, hiszen a kinesio tape-pel többféle receptorra tudunk hatni. Például ortopédiai, reumatológiai, neurológiai, traumatológiai és számos más orvosi területen jó kiegészítő terápia.

Néhány példa arra, én milyen panaszoknál alkalmazható:

  • bokasérülés
  • sérülés utáni ödémák
  • kismamák derékfájdalma
  • futók (ill. sportolók) sérüléseinek megelőzése, kezelése (más technikákkal együtt)
  • részleges bénulás (például alagút szindrómák, peroneus paresis)
  • kéz ínhüvelygyulladás
  • vállfájdalmak (tendonitis, ROK sérülés, impingement szindróma, befagyott váll)
  • diastasis recti (vagy rectus diastasis)
  • testtartásbéli korrekció
  • csípőfájdalmak

Színterápia
A különböző színek különbözően hatnak ránk. A már kialakult problémáknál pedig pozitívan befolyásolhatjuk vele a gyógyulást. Például egy gyulladás esetén javasolt a hideg színű kinesio tape használata.
Felhelyezése (legalább alap szintű) anatómiai, izomtani ismereteket igényel, ezért szakember felkeresése ajánlott; gyógytornász, gyógymasszőr, edző....
Forrás: https://www.fizioart.hu/kinesio-tape/

http://aquamedicasatumare.ro/hu/tudnivalok-a-kinesio-tape-rol

2018. november 8.

Hengerezzünk rendszeresen!


Mi is az az smr henger, és mire jó?

Az SMR (Self Myofascial Release) technikának nevezett gyakorlatok alapjai az emberi anatómiában és élettanban keresendők. Az izmainkat és a belső szerveinket is kötőszövet veszi körül, ez a térkitöltő és támasztó és védelmi szerepet betöltő szövet (izompólya vagy fascia) teljesen összefüggő hálózatot alkot, testünkben minden pontja összeköttetésben van egymással.







"A fascia tulajdonképpen maga a kötőszövet, amely hidat képez a test funkcionális egységei között. Minden szövetet, szervet, izmot behálóz, összeköt, formál, támaszt ad és összetart. Belső kapcsolatot teremt a koponyától a talpig szinte a test minden részével. Megadja az izmok, szervek, csontok, az agy és az idegrendszer tartását, elrendezését, körülveszi a testben lévő folyadékot.
Izompólya (Fascia)

Az smr henger tulajdonképpen egy segédeszköz, ami segít a bemelegítésben, valamint a levezetésben. 
A mára egyre ismertebb eszköz vitathatatlanul a jól felszerelt termek elengedhetetlen kelléke.

Azonkívül, hogy fellazítja az izompólyákat, valamint segít a regenerációban, kiváló prevenciós eszköz.


Bemelegítés előtt segít fokozni a vérkeringést, ezzel növelve az izmok vérbőségét, amivel elérhetünk egy optimális hőmérsékletet, ami nagyban segíti a munkánkat.


Levezetésnél segít elvezetni a salakanyagokat. Úgy kell ezt elképzelni mint egy slagot, ami az érrendszerünket szimbolizálja. Ha egy slagot megtörünk ott a víz lelassul, azonban ha ismét kiegyenesítjük, nagyobb erővel indul meg, így elszállítva a tejsavat.

FIGYELEM!!! a hengerezés nem helyettesíti az alapos bemelegítést, és levezetést, csak kiegészíti azt!

Kezdetben egy szokatlan, talán kissé fájdalmas érzést kelthet, de az eredmény magáért beszél! 


Használatát ajánlott gyógytornász vagy szakképzett edző segítségével elsajátítani!!


Forráshttps://www.facebook.com/forcenow.hu/

https://sportphysio.blog.hu/2015/09/25/hengerezzetek