2018. június 15.

Fitten 50 felett mozgás lehetőség Békéscsabán!

Fitten 50 felett-Senior torna a belvárosban is!

Kinek szól?

-50 év feletti nőknek és férfiaknak
-Kezdőknek, újrakezdőknek, idősebb korosztálynak
-Mozgásszervi problémával rendelkező, de aktív mozgást keresőknek
-Bárkinek 50 év felett

Mi várható az órán:

Alapos bemelegítéssel kezdünk, megtanuljuk hogyan kell egyenesen állni, helyesen guggolni vagy kitörést csinálni. 
A bemelegítés után zenére összeállított tempósabb rész következik, megemeljük a pulzust, kalóriát égetünk, hisz itt a strand szezon! 
A dinamikus gyakorlatok után jön az izomerősítés, has-, hát-, comb-, fenék erősítés de minden órán más izomcsoport lesz kiemelve.
Az órát strechinggel vagyis nyújtógyakorlatokkal vezetjük le.

Mindez a korosztálynak megfelelően összeállítva, könnyen követhető gyakorlatokkal, gyógytorna elemekkel.
Minden órának más lesz a fő célja, intenzitása....

A jó hangulat, kellemes elfáradás és profi edzőterem garantált!
Kezdés: 06.25. Hétfő 17 óra!
Cím: Békéscsaba, Baross utca 7.

Érdeklődni, mozgásszervi probléma esetén kérdéseket feltenni a bmgytorna@gmail.com e-mail címen, illetve 06 30/391-50-35 számon lehet!
Facebook: Baross Fitness Club


Az órát tartja:
Hugyeczné Majoros Csilla gyógytornász




2018. június 10.

Továbbképzés Gyulán!


A nyaki gerinc vizsgálata és kezelése különös tekintettel a szegmentális instabilitásra tanfolyam Gyulán!


Téma: 
A tanfolyamon megismerkedhetnek a leggyakoribb nyaki gerinc problémák mozgásszervi diagnosztikájával, azok passzív (egyszerű manuális technikák) és aktív (nyaki stabilizációs tréning) kezelésével és a releváns neurodinamikával. 
Kiderül majd, hogy ez nem is olyan bonyolult, mint azt sokan hiszik...

Tematika: 
• Bevezető 
• A nyaki gerinc, a brachialis plexus és a felső végtag perifériás idegeinek anatómiája 
• Különböző típusú nyaki fájdalmak főbb jellemzőinek ismertetése 
• A nyakon gyakori fájdalom minták bemutatása 
• A nyak szubjektív és fizikális vizsgálata 
• A nyaki gerinc kezelése 
• Stabilizációs tréning a nyakon 

Oktató: Pataki Dalma gyógytornász Taping oktató McKenzie terapeuta Maitland manuálterapeuta 

Kreditpont: 12 pont (SZTK-A-052342/2017) 

Tanfolyam időpontja: 2018. szeptember 22-23 (szombat: 9.00-18.00; vasárnap: 8.30-17.00) 

Tanfolyam helyszíne: Pándy Kálmán Megyei Kórház Kardiológiai Rehabilitációs Osztály - tornaterem (5700 Gyula, Semmelweis u. 1.) 

Tanfolyam díja: Mivel a képzés gyakorlatainak elvégzéséhez, illetve a képzésen megszerzett tudás későbbiekben történő alkalmazásához szükséges az ún. Stabilizer, pressure biofeedback használata, ezért a tanfolyam kétféle részvételi díjjal is elérhető! 1.) 40.000,- forint (amely ÁFA mentes végár, tartalmazza a tananyag árát, illetve az ebédet) 2.) 55.000,- forint (amely ÁFA mentes végár, tartalmazza a tananyag, a gyakorláshoz szükséges Stabilizer árát, illetve az ebédet) 
A Stabilizer külön is megvásárolható tőlünk 23.000.- forintos áron. 

Jelentkezési határidő: 2018. augusztus 6. 

Fizetési határidő: 2018. augusztus 13. 
A jelentkezéseket 3 napon belül visszaigazoljuk! 
A részvételi szándékot a jelentkezési lap megküldésével és a részvételi díj megfizetésével tekintjük véglegesnek. A jelentkezési lapot az alábbi linkre kattintva érheti el: Jelentkezési lap kitöltése Kérem, jelezze részvételi szándékát mielőbb! 
A gyakorlati oktatás miatt csak korlátozott számban tudunk jelentkezéseket elfogadni! 

Fizetés átutalással: Jelentkezése után díjbekérőt küldünk – fizetés az OTP Bank-nál vezetett forintszámlánkra. A közlemény rovatban kérjük, tüntesse fel a díjbekérő számát. Az átutalás jóváírását követően minden résztvevő részére megküldjük a számlát. 

Sok szeretettel várjuk jelentkezését! Amennyiben kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal! Kérem, tájékoztassa kollégáit is a lehetőségről! 

Üdvözlettel: Bíró Dorka All-right Bt. 
+36 30 877 0077 
biro.dorka@all-right.hu 
www.3nstex.hu facebook.com/3NSTEX

2018. június 8.

Müködési kártya megújítása, 5 évente esedékes!

A működési nyilvántartás megújítására irányuló kérelmet legkorábban a működési nyilvántartási ciklus időpontját megelőző egy évvel, de legkésőbb a ciklus utolsó napjáig kell benyújtani.

Lépések:

-Formanyomtatványt a kitöltési útmutatóval együtt kitölteni, kinyomtatni vagy elektronikusan tölteni.
https://www.enkk.hu/files/2o17/szakdolgozoi_mukodesi_nyilvantartas_kerelem-171o.pdf

-Pontokat lefénymásolni, 
    100 pont az 5 éves munkaviszony által, 
    20 pont szabadon választható képzéssel és 
    30 pont a kötelező szakmacsoportos képzéssel szerzendő.

-1000 Ft-ról szóló igazgatási szolgáltatási díj befizetését igazoló csekk fénymásolata (banki átutalás esetén megbízás fénymásolata)

A kérelem benyújtható: 
- postán, ajánlott küldeményként a 1444 Budapest, Pf. 270. címre; 
- személyesen, ügyfélfogadási időben, melynek helyéről és idejéről az ÁEEK honlapján tájékozódhat (http://www.enkk.hu). 

Az elbírálás folyamata az alábbi oldalon követhető:
https://kereso.enkk.hu/


A folyadékfogyasztás jelentősége

A folyadékfogyasztás jelentősége, szerepe
Az egészséges életmódnak nem csak a rendszeres testmozgás és a változatos, minden élelmiszercsoportot tartalmazó táplálkozás, de a megfelelő folyadékfogyasztás is elengedhetetlen része.

A felnőtt emberi testet kb. 70 %-ban víz alkotja, így érthető, hogy folyadék nélkül nem léteznénk. 
A szervezet működésében a víznek szerteágazó szerepe van:
- a vérkeringés, a megfelelő vérnyomás biztosítása,
- emésztési és felszívódási folyamatok, 
- tápanyagok szállítása, salakanyagok kiválasztása,
- sav-bázis egyensúly, ozmotikus nyomás biztosítása,
- testhőmérséklet szabályozása,
- vizelet hígítása.

Az egészséges szervezetben a folyadékfelvétel, illetve -leadás egyensúlya biztosítja a megfelelő működést. Ha a folyadékfelvétel kisebb, mint a -leadás, akkor a szervezetben vízhiányos állapot lép fel, aminek számos káros következménye lehet:
- fáradékonyság, gyengeség, kimerültség,
- koncentrálóképesség csökkenése,
- szédülés,
- fejfájás,
- nyugtalanság, zavartság,
- szapora légzés, szívdobogásérzés,
- izomgörcsök,
- szervezet kiszáradása.
A kiszáradásra különösen érzékenyek az idősek és a gyerekek, így az ő esetükben különösen nagy gondot kell fordítani a megfelelő folyadékbevitelre.

Egy felnőtt embernek naponta kb. 2-3 liter folyadékra van szüksége, amelyet részben folyadékfogyasztással (1,5-2 liter), részben a táplálkozás során (levesek, főzelékek, zöldségek, gyümölcsök, stb.) tud fedezni. 

A folyadékigényt befolyásolja az életkor, a környezet külső hőmérséklete, a fizikai megterhelés, az izzadás (pl. szaunázás, napozás közben), egyes egészséggel összefüggő állapotok (hányás, hasmenés, láz), alkoholtartalmú italok és magas sótartalmú ételek fogyasztása.

A folyadékok fajtái, jellemzői
A folyadékszükségletet sokféle itallal tudjuk fedezni. Ezek között vannak olyanok, amelyeket naponta lehet, sőt ajánlott fogyasztani, de vannak olyanok is, amelyek fogyasztása kapcsán a mértékletességet be kell tartani.

Víz, ásványvíz
A szomjúság csillapítására, a folyadék pótlására a víz és az ásványvíz a legmegfelelőbb, érdemes a napi folyadékszükséglet nagy részét ezekből fedezni. Energiát nem, ásványi anyagokat viszont tartalmaznak. A csapvízben kalcium, magnézium, és fluor található. Az ásványvizek ásványianyag-tartalma és azok mennyisége fajtától függő. Érdemes az alacsony ásványianyag-tartalmúakat (500 mg/l alatti) választani, ugyanis ezek fogyasztása kapcsán nem kell tartanunk az ásványi anyagok túladagolásától.

Zöldség- és gyümölcslevek
Azon kívül, hogy szerepük van a folyadékpótlásban, energiát, szénhidrátot, élelmi rostot, ásványi anyagokat és vitaminokat is juttatnak a szervezetbe a zöldség- és gyümölcslevek. 
Mindenképp érdemes a natúr, 100 %-os gyümölcs-, illetve zöldségleveket választani az alacsonyabb gyümölcstartalmú, cukrozott termékek helyett. 

Tej
A tej fontos részét képezi táplálkozásunknak. Mintegy 90 %-a víz, de emellett értékes, teljes értékű fehérjéket, zsírt, szénhidrátot, vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmaz. Gyerekek esetében különösen fontos a rendszeres fogyasztása. A tej mellett az ízesített tejitalok (karamellás tej, kakaó), valamint a különféle kefír- és joghurtitalok szintén alkalmasak a folyadékpótlásra.

Tejes turmixok
A tej és a gyümölcsök értékes tápanyagait együtt tartalmazzák a tejes turmixok. Különösen frissítőek hidegen, főként nyáron. Egy-egy pohár turmix akár reggeli italként, vagy tízóraira, uzsonnára is megfelelő.

Üdítőitalok
A cukortartalmú, szénsavas üdítőitalokat (amennyiben szeretnénk) mértékletesen, ritkán, és egyszerre 1-1 pohárral fogyasszunk. A light üdítőitalok cukormentesek, de a mértékletességet ezek esetében is be kell tartani. 
A kóláknál figyelembe kell venni koffeintartalmukat, fél liter kóla kb. annyi koffeint tartalmaz, mint egy csésze kávé. Gyerekeknél erre fokozottan ügyelni kell.

Tea
Folyadékpótlásra érdemes a zöld-, illetve a gyümölcsteákat fogyasztani. A teákban a koffein mellett egyéb stimuláló, élénkítő hatású anyagok (teobromin, teofillin) is találhatók.
A teák nyáron hidegen, télen melegen közkedvelt italok, egyes országokban a nemzeti kultúrához is hozzátartozik rendszeres fogyasztásuk. Ízesítésük sokféle módon történhet. Általában cukorral és citromlével isszuk, de van, aki tejjel, mézzel, vagy ízesítés nélkül kedveli. Cukrosan fogyasztva érdemes szem előtt tartani, hogy a naponta nagy mennyiségű tea fogyasztása hozzájárulhat a túlzott energiabevitelhez. A gyümölcsteák édesítés (cukor, méz) nélkül is nagyon ízletesek, a gyümölcsök természetes íze, aromája ellensúlyozza az édes íz hiányát. A gyerekeket is érdemes a cukor nélküli, vagy csak kevés cukorral édesített tea fogyasztására szoktatni. A tea másik jellegzetes ízesítője a citromlé, a friss citrom. Ennek nemcsak ízesítő hatását tudjuk kihasználni, hanem a teába cseppentett citrom leve a tea behártyásodását is megakadályozza. Érdemes azonban tudni, hogy a citrom értékes C-vitamin tartalma a forró teába téve elvész, ezért érdemes melegen csak pár cseppet tenni bele, és a többit akkor hozzáadni, amikor kihűlt.
Az erős, magas koffeintartalmú teának vízhajtó hatása lehet.

Kávé
A kávé fogyasztása kapcsán szintén be kell tartatni a mértékletességet koffeintartalma miatt. Egy csésze (0,5 dl) feketekávé kb. 80-100 mg koffeint tartalmaz, kétszer annyit, mint egy bögre (2,5 dl) fekete tea. A kávé fogyasztása szintén egyéni ízléstől függ, van, aki csak „üresen”, de van, aki cukorral, édesítőszerrel, tejjel, kávétejszínnel, tejszínhabbal ízesítve fogyasztja, így a kávé energiatartalma a hozzáadott egyéb összetevőktől függ.
A túl sok kávé (illetve egyéb koffeintartalmú italok) fogyasztása káros a szervezetre. Napi 3-4 csésze feketekávé elfogyasztása már álmatlanságot, nyugtalanságot, súlyos esetben szívtáji nyomást, kézremegést idézhet elő. A rendszeres és túlzott koffeinbevitelnek az is lehet a következménye, hogy ha a szervezet nem kapja meg a szokásos adagját, elvonási tünetek jelentkezhetnek, pl. ingerlékenység, fejfájás, hányinger. 
Napi 1-2 csésze kávé elfogyasztása még nem káros az egészségre.